Pozor Pozor Pozor! Hlavná sezóna sa blíži! - MI:SU Design

Pozor Pozor Pozor! Hlavná sezóna sa blíži!

Kategória
Marketing

Najlepšie obdobie roka! Prichádza spása! Servery horia! Zákazníci scrollujú telefóny a počítače, aby si od vás nakúpili! Úspech alebo neúspech v tomto čase môže mať výrazný vplyv na celoročné zisky. Poďme sa pozrieť na niekoľko odporúčaní, ako sa pripraviť na toto obdobie, a ako z neho vyťažiť maximum. Nie pre všetky eshopy sú hlavnou sezónou mesiace október, november a december. Ak si však prečítate tieto odporúčania, pomôžu vám posilniť vašu hlavnú sezónu, nech už pre váš biznis nastáva kedykoľvek .

Váš plán na úspešnú sezónu

Keď premýšľate o tom, aké aktivity máte urobiť, spomeňte si na seba. Čo vás počas tohto obdobia osloví? Video so zaujímavým produktom, novinka, ktorú musíte mať, alebo snaha nájsť dokonalý darček pre niekoho výnimočného? Vaši zákazníci prežívajú to isté. Čím viac sa dokážete vžiť do ich situácie, tým viac vás budú vnímať ako značku, ktorá im rozumie.

blog-img

Aby ste aktivity nerobili náhodne, potrebujete sa na predvianočnú sezónu pripraviť. Plán vám poskytne istotu a bude slúžiť ako vodítko pri tvorbe marketingových aktivít. Zefektívni procesy a zrýchli tvorbu obsahu. V pláne by nemali chýbať: téma obsahu, kanály, na ktorých chcete obsah zobraziť, dátum realizácie a cieľ. Teda odpovede na otázky: čo propagovať,  kde propagovať, kedy propagovať, čo chcem dosiahnuť a, nezabúdajme na - aký mám na to rozpočet.

 

Obsah je kráľ

Keďže sa blížia Vianoce, a s tým spojené obdarovávanie blízkych, veľa ľudí uvažuje, aký darček kúpiť. 29. novembra prichádza BLACK FRIDAY a na začiatku decembra CYBER MONDAY (2. december 2024), na ktorý si zákazníci zvykli, a teda časť nákupov odkladajú na toto obdobie. Toto nákupné správanie by mali eshopy využiť a pripraviť si vopred obsah, ktorý bude obsahovať kľúčové slová, ako napríklad: tipy na darček pre muža, tipy na darček pre mamu a pod. V prípade špecializovaných eshopov: tipy na vianočné špeciality či tipy na zimnú sezónu.

 

Kľúčové slová je potrebné overiť analýzou. Nie je nič horšie ako v tomto období strácať čas optimalizáciou na slová, ktoré nikto nevyhľadáva.

blog-img
blog-img

Na rýchlu analýzu vám postačí aj plánovač kľúčových slov v Google ADS. Je dobre si nastaviť rovnaké obdobie z minulého roka, aby vám priemerné hodnoty za celý rok neskreslili výsledky. Použite kľúčové slová s diakritikou aj bez.

Analýza vyhľadávania október až december 2023

 

Zakomponujte aj slová, pri ktorých je menšia konkurencia (aj keď v dnešnej dobre je pomerne ťažké nájsť takéto slová). Budú mať síce menši počet vyhľadávaní, ale dostanú vás skôr na popredné pozície.


Tento obsah by nemal slúžiť len na pridanie či úpravu kategórii a článkov na webe, ale tiež ako podklad pre tvorbu videí, obsahu na sociálne siete a email marketingu.

 

Tipy na obsah

  • Vytvorte špeciálne články, ktoré pomôžu zákazníkom s výberom darčekov.
  • Pripravte si videá s ukážkami produktov alebo recenziami.
  • Zamerajte sa na sociálne siete – zdieľajte tipy, inšpirácie a pozvánky do vášho eshopu.

 

blog-img

 

Nepodceňujte silu dobre načasovaného e-mailu

Začnite pripomínať svoje ponuky už v októbri. Využite personalizované e-maily na pripomenutie sa alebo informujte zákazníkov o špeciálnych akciách. Ak dokážete ponúknuť hodnotu, napríklad tipy na darčeky či rady na prípravu sviatkov, budete pre zákazníkov užitoční, a to vás odlíši od konkurencie. Dajte zákazníkom pocit, že získavajú niečo výnimočné. Ponúknite zľavové kódy či darčeky k nákupu – tieto malé gestá môžu výrazne zvýšiť predaj.

 

Pripravte sa na to, že veci nepôjdu vždy podľa plánu

Život je nepredvídateľný a obzvlášť v chaotickom predvianočnom období sa veci môžu rýchlo zmeniť. Môžu sa vyskytnúť problémy s doručovaním, technické chyby na webe alebo iné nečakané situácie, ktoré vás zaskočia. Najdôležitejšie je, aby ste boli pripravení reagovať rýchlo a ľudsky. Zákazníci ocenia vašu úprimnosť a snahu vyriešiť problém.

Po ukončení hlavnej sezóny nezabudnite komunikovať s novými zákazníkmi, ktorí u vás nakúpili prvýkrát. Ponúknite im zľavy na ďalší nákup alebo prístup k exkluzívnym ponukám. Táto stratégia vám pomôže budovať lojalitu a udržať si zákazníkov aj v budúcnosti.

A čo potom? Napíšte nám alebo zavolajte a dohodneme si bezplatnú konzultáciu k vášmu projektu.

Napísal Miroslav Suchár CEO

Miro sa pohybuje v oblasti reklamy, tvorby webov a marketingu už viac ako 18 rokov. Začal ako dizajnér a tvorca webov. Z neustálym sa zvyšujúcim počtom projektov rozširoval MISUper tím a tiež ponuku produktov a služieb. Popri práci sa venuje rodine a svojim trom dcéram. Navyše aktívne športuje a preteká. Dôležitá je preňho efektivita - tak stíha skĺbiť všetky svoje aktivity.