My web nepotrebujeme! Skutočne?
Business
Pred časom som dostal otázku, či môže firma fungovať bez webu. Odpoveď je ÁNO MÔŽE, časom ju to však bude "bolieť". Prečo je dôležité mať web, čo by mal obsahovať a čo budete potrebovať ak si chcete dať vytvoriť nový alebo redizajnovať váš starý web? To všetko si zhrnieme v tomto článku.
My web nepotrebujeme!
V minulosti som sa viackrát stretol s názorom, že firma web nepotrebuje. Bolo to odôvodnené tým, že "máme stálych zákazníkov a práce máme viac ako dosť". Obdobie Covidu však vnímanie web stránok zmenilo. Zrazu bolo stretávanie náročnejšie a ľudia potrebovali mať informácie online. Firmy, ktoré nemali web, nemali kde zdieľať informácie, čo viedlo k tomu, že mali problém odprezentovať svoje služby. Odkedy sa situácia zmenila, tak názor, že web nie je potrebný, sa dostal do úzadia.
Prečo potrebuje firma web?
Firemný web má viacero funkcií. Primárne má odprezentovať firmu a jej služby, poskytnúť informácie a vyzdvihnúť jej prednosti. Druhá, nie menej dôležitá, je prezentácia pred potencionálnymi zamestnancami, ktorí si na ňom nájdu všetky informácie, ktoré potrebujú.
Dobre navrhnutá web stránka s aktuálnymi informáciami a kvalitným obsahom pomáha budovať dôveryhodnosť a vnímanie profesionality vašej firmy. Zákazníci majú tendenciu viac dôverovať firmám s kvalitným webom a marketingom.
Čo by mala obsahovať web stránka
Pred tvorbou akéhokoľvek obsahu na web sa treba zamyslieť na čo vlastne web potrebujem, čo je jeho cieľ a kto by mali byť jeho návštevníci. Na základe troch otázok: Prečo potrebujem web? Aký má cieľ? Pre koho je web stránka určená? Ak budete mať odpovede na všetky tieto otázky, ľahšie sa vám bude rozmýšľať nad obsahom ale aj vizuálom.
V rámci marketingu sa používajú persóny, ktoré majú za úlohu ešte viac uľahčiť predstavenie si svojho typického zákazníka. O tom si však povieme inokedy.
Dohodnite si s nami stretnutie!
Tvorba web stránky
Ak viete prečo potrebujete web stránku a viete čo by mala web stránka z vášho pohľadu obsahovať, je ideálny čas dohodnúť si s nami stretnutie! Tam preberieme vašu predstavu, spojíme to s našimi skúsenosťami, analýzou konkurencie a trhu a pustíme sa do tvorby webu. Zákazníci často nevedia čo potrebujú na svoj vlastný web. Základná otázka je, či máte doménu a web hosting. Ak nie, zaregistrujeme vám doménu, zvolíme vhodný webový priestor, ktorý bude vyhovovať vaším potrebám, aby ste zbytočne nepriplácali za niečo, čo nepotrebujete. Následne vám vytvoríme emailové adresy, aby vaše vystupovanie bolo profesionálnejšie (pozn. autora: Gmail je super, ale nevyzerá to profi).
Ďalšou otázkou je, či má vaša firma logo. Najideálnejšie je logo v krivkách. Ak nie, naši grafici vám môžu vytvoriť nové alebo prekresliť vaše staré, ak ho nemáte v dostatočnej kvalite. Keď už máme doménu aj logo, zameriame sa na obsah. Ideálne je, ak máte na webe svoje vlastné originálne fotky. Skvelou alternatívou môžu byť fotky z fotobanky. Pre klientov zabezpečujeme aj profesionálne fotenie, nákup fotiek z fotobanky alebo im vygenerujeme fotky pomocou umelej inteligencie. Poslednou časťou sú texty, ktoré by mali byť jedinečné a mali by obsahovať kľúčové slová v dostatočnom množstve, aby sa stránka zobrazovala vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. V rámci našej spolupráce vám radi pomôžeme aj v tejto oblasti, aby sme spolu vytvorili úspešný web a pomohli vašej firme rásť.
Kedy sa pustiť do redizajnu webu
Ako všetko, tak aj web stránky starnú. Nejde len o dizajn webu, ale aj jeho bezpečnosť, použiteľnosť a trendy, ktoré sa v oblasti marketingu a legislatívy rýchlo menia. Všeobecne sa považuje webstránka, ktorá má viac ako 5 rokov, za súcu na redizajn. V rýchlo sa meniacich odvetviach, ako sú napríklad technológie, sa odporúča, aby sa web stránka aktualizovala každé 2 až 3 roky. Je dobré ak sa redizajn týka nie len samotného dizajnu ale aj obsahu (pridanie nových referencií, fotiek a textov, úprava obsahu a prípadne rozšírenie služieb).
Mám spustený web... čo ďalej?
Ak máte nový web, je dôležité nasadiť analytické nástroje, ktoré merajú kto ho navštevuje, odkiaľ prišiel a čo si na webe pozeral. Na základe toho vieme vylepšiť obsah, či marketingové aktivity a merať ich vplyv na výkonnosť webu.
A čo potom? Napíšte nám alebo zavolajte a dohodneme si bezplatnú konzultáciu k vášmu projektu.
Miro sa pohybuje v oblasti reklamy, tvorby webov a marketingu už viac ako 18 rokov. Začal ako dizajnér a tvorca webov. Z neustálym sa zvyšujúcim počtom projektov rozširoval MISUper tím a tiež ponuku produktov a služieb. Popri práci sa venuje rodine a svojim trom dcéram. Navyše aktívne športuje a preteká. Dôležitá je preňho efektivita - tak stíha skĺbiť všetky svoje aktivity.