2019-03-22 08:00

Základy SEO: Ako napísať článok pre web?

seo nadpisy

Rozhodli ste sa plniť svoj web obsahom? Skvelé! Správne napísaný článok Vám môže priniesť na web novú návštevnosť. Ako ale napísať článok tak, aby ho google ukázal vo výsledkoch vyhľadávania?

Rýchla analýzu kľúčových slov

K téme, ktorú ste si vybrali si potrebujete urobiť aspoň rýchlu analýzu kľúčových slov. Bez kľúčových slov napísať SEO článok nejde. Sú skrátka naozaj kľúčové. Čo sú to kľúčové slová a ako si urobiť jednoduchú analýzu kľúčových slov si môžete prečítať v našom článku o kľúčových slovách.

Vaše hlavné kľúčové slovo bude pravdepodobne názov témy, produktu alebo problematiky, o ktorej idete písať. Kľúčové slovo môže byť pokojne aj celá veta (napr.: Ako si vybrať sveter?) alebo fráza (napr.: správny výber svetra). Dôležité je, aby kľúčové slová boli, čo najkonkrétnejšie, pokojne viac ako jednoslovné, aby čo najlepšie vystihli obsah vášho článku a tak dostali na Váš web správnych ľudí.

Po tom, ako si ujasnite kľúčové slová, môžete ísť na optimalizáciu článku.

 

Správna URL

SEO článku začíname úpravou URL. V prípade, ak Vám vaša administrácia povoľuje zadať si vlastný formát URL - využite to a URL určite nenechajte v automaticky generovanom formáte. Ako URL zmeniť? Správna URL by mala obsahovať Vaše hlavné kľúčové slovo. URL by mala byť krátka a hlavne výstižná. Často URL vychádza z názvu článku, ale samozrejme nemusí. Dôležité je, aby obsahovala kľúčové slovo.

Príklad:

Vaše kľúčové slovo: Ako si vybrať sveter

Názov článku: Ako si vybrať sveter?

Nesprávna URL: https://www.vasawebstranka.sk/blog1-clanok%A2478-3.html

Správna URL: https://www.vasawebstranka.sk/ako-vybrat-sveter.html

 

SEO Nadpisy

Nadpisy a podnadpisy sú pre SEO veľmi dôležité. O tom prečo sú také dôležité a na čo slúžia si môžete prečítať v našom článku o nadpisoch. Nadpis by mal obsahovať kľúčové slovo, aby vyhľadávač hneď pochopil, o čom článok je. Najlepšie urobíte, ak použijete čo najdlhšie kľúčové slovo alebo rovno celú vetu, ktorú ľudia Googlia v súvislosti s témou Vášho článku.

Ak sa Váš článok týka správneho výberu svetra, nadpis môže byť: Ako si vybrať sveter? Ak Vám to administrácia dovoľuje, označte nadpis tagom H1 - najčastejšie to v administrácii nájdete ako nadpis 1. Ak v administrácii zadávate nadpis do samostatného políčka, pravdepodobne mu tento tag administrácia priradí automaticky.

 

Podnadpisy a SEO

Tak ako podnadpisy pomáhajú ľudskému oku orientovať sa v texte, pomáhajú aj vyhľadávacím robotom pochopiť lepšie Vás text a orientovať sa v ňom. Práve preto na ne určite nezabúdajte a použite ich aj v krátkom článku ( aspoň 1 - 2 podnadpisy). Pri dlhšom pokojne viac.

Podnadpisy by mali obsahovať kľúčové slová. Tie pokojne môžete obmieňať a mali by vystihovať najmä obsah podnadpisu. Teda ak je Vaša hlavná téma ako vybrať sveter, tak podnadpis, ktorý sa venuje dĺžke svetra sa môže pokojne volať Ako zvoliť správnu dĺžku svetra. Nič tým nepokazíte.

Nezabudnite podnadpisy označiť podľa dôležitosti tagmi od h2 do h6. Na to, aby ste to zvládli nemusíte ovládať jazyk html. Väčšina administrácií má tieto nadpisy označené ako nadpis 2 - nadpis 6. Vami zvolený podnadpis stačí len označiť.

Koľko kľúčových slov má byť v texte?

Konečne sa dostávame k textu. Možno ste si našli podobný článok na inej stránke. A aj keď sa Vám text veľmi páči, určite tento text nekopírujte. Duplikáty Google nemá rád. Pri písaní textu myslite na to, že píšete pre ľudí a Váš článok by mal zaujať, vysvetliť alebo pomôcť. Vašim cieľom je udržať čitateľa na stránke čo najdlhšie. Aj to, koľko času strávia Vaši čitatelia na stránke, Google sleduje.

Preto píšte kratšie vety, jasné a zrozumiteľné.Text by mal obsahovať aj odkazy. Odkážte na web, ktorý sa zaoberá podobnou problematikou a ak sa Vaša téma týka článku, ktorý ste už písali, odkážte naň. Text by sa mal byť oku lahodiaci a dobre sa čítať. Pomôžete tomu správnym formátovaním a členením textu. Použite odrážky, tabuľky alebo zvýraznený text vždy, keď sa to hodí.

No a koľko kľúčových slov by mal obsahovať Váš text? To je otázka! Žiaden predpísaný počet neexistuje. Niekedy bolo odporučené použiť 7-8% kľúčových slov v texte. Určite ich v texte pár použite. Pokojne ich môžete aj skloňovať a striedať. Píšete pre ľudí, tak to určite kľúčovými slovami umelo neprežeňte. Menej, je niekedy viac.

 

Ako upraviť obrázky?

Ak Váš článok obsahuje obrázky, je dobré optimalizovať aj tie. Podrobnejšie sme sa tomu venovali v našom článku o optimalizácií obrázkov /odkaz/. Preto teraz už len zhrnieme, že obrázky by ste mali ešte pred nahraním na web premenovať a zmenšiť. Názov by mal obsahovať kľúčové slová. Nenahrávajte na web obrázky v kvalite zo zrkadlovky. Zmenšite ich veľkosť (max 1680x1050) a uložte ich v kvalite pre web stránku. Pomôže Vám s tým napríklad aj aplikácia tinyjpg.com.

Ak máte v administrácii možnosť pridať k nahratým obrázkom alternatívny text, urobte to. Aj alternatívny text by mal obsahovať kľúčové slová a nimi popisovať, čo sa na obrázku nachádza.

Hotovo. Ak ste pri písaní svojho článku dodržali všetko tieto kroky, Váš článok by mal byť z napísaný správne. Aby ste na nič pri písaní článku nezabudli, pripravili sme si pre Vás check list, ktorý si môžete zadarmo stiahnuť TU.

Ak máte stále pocit, že písanie článkov je pre vás španielska dedina, obráťte sa na nás. Radi pre Vás SEO články napíšeme.

Ísť späť

Základy SEO: Ako na napísať článok pre web?
Používame anonymizované súbory cookie, aby sme Vám poskytli najlepší zážitok z našej stránky a ochránili vaše osobné údaje. Ak budete pokračovať, povoľujete tým prijatie všetkých súborov cookie na stránke spoločnosti MI:SU Design.Viac informácii
OK