2018-07-27 06:17

Ako na vlastný web: Čo by ste mali vedieť pred tým, než si dáte urobiť web?

Mať vlastnú webstránku je skvelé rozhodnutie. Internet predstavuje nekonečné možnosti reklamy a preto by Vám v dnešnej dobe web nemal chýbať. Čo by ste si ale mali premyslieť pred tým, než si dáte urobiť web?

Doména

Web stránka nemôže fungovať bez domény. Doménu je potrebné si dobre premyslieť ešte pred tým, ako si objednáte tvorbu web stránok. Myslite na to, aká je Vaša značka teraz a nezabúdajte ani na to, akú by mala mať budúcnosť.

.čo?

Ak má byť Váš web zameraný na Slovensko, určite zvoľte koncovku .sk. Ak neplánujete obsah orientovať aj na zahraničie, nemá zmysel dávať  “.com”. SK koncovka pôsobí na slovenské publikum dôveryhodnejšie a výhodu získate aj vo vyhľadávaní v slovenskom Google.

Možno chcete mať web vo viacerých jazykových mutáciach. Pokiaľ viete, že na webe bude časom aj obsah pre zahraničné publikum, určite už na začiatku zvoľte koncovku “.com”.  Spomedzi všetkých medzinárodných je najobľúbenejšia. Až 52% všetkých stránok na svete má koncovku “.com”.

Doménu Vám radi pomôžeme zaregistrovať vo všetkých krajinách, pre ktoré budeme robiť mutácie.

Aký zvoliť názov? 

Pred tým, ako sa rozhodnete objednať si tvorbu webstránky, majte jasno v názve. Od názvu webu sa odvíja takmer všetko. Často aj samotná doména. Stáva sa nám, že  tvorba webstránky stagnuje práve na tom, že klient ešte nie je rozhodnutý, aký bude názov. Bez názvu sa ťažko vymýšľa logo aj samotný dizajn.

Ak si aj Vy lámete hlavu s názvom, máme pre Vás pár tipov ako si vybrať ten správny.

1) Vaše meno

Vaše meno je výborný názov. Najmä ak plánujete, že webstránka bude zároveň Vašim portfóliom.

2) Vaša značka

Máte už vlastnú značku? Pokračujte v ucelenom brandingu a pomenujte svoj web názvom svojej značky.

 3) Kreatívny názov

Webstránky s kreatívnym názvom sú vždy o krok pred ostatnými. Kreatívny názov zaujme, odlíši a návštevník si ho ľahko zapamätá. Ak Vás nič nenapadá, s kreatívnym názvom Vám radi pomôžeme.

 

Premyslite si odpoveď na tieto otázky:

  • Prečo ste sa rozhodli vybudovať vlastný web?
  • Čo potrebujete vytvoriť?
  • Aké je poslanie vašej spoločnosti
  • Čo  je nosný produkt vašej spoločnosti?
  • Aké sú Vaše jedinečné výhody?
  • Kto je Vaša konkurencia?
  • Kto je Vaša cieľová skupina?
  • Aký je primárny cieľ Vašej web stránky?
  • Čo chcete aby bola bezprostredná činnosť klienta po návšteve Vašej stránky?
  • Aké weby sa vám páčia? Čo sa Vám na nich páči?

Možno sa Vám zdá, že sme Vás práve zahltili otázkami. Odpovede na tieto otázky sú pre tvorbu webu dôležité. Predstavujú pre nás miesto, kde sa môžeme odraziť a Vám dajú záruku, že dostanete webstránku podľa Vašich potrieb. Preto si doprajte čas a premyslite si odpovede.

Obsah, obsah, obsah…

Možno sa Vám zdá priskoro myslieť na obsah webu, keď ešte vôbec web nemáte. Verte, že nie je. Pripravte si dopredu aspoň zopár fotiek, obrázkov a textov. Radšej dbajte na kvalitu ako kvantitu. Ak niečo netreba zanedbať, tak je to text na stránku “O nás”. Pravdepodobne bude najčítanejšou stránkou na Vašom webe.

Nakoniec ešte pár nemenej dôležitých vecí…

Pred tým, ako si objednáte tvorbu web stránky, majte určite premyslený termín spustenia a finančný budget. Obe veci sú pri samotnom procese tvorby web stránky podstatné.

Hotovo. Ak ste si všetko dobre premysleli, poďme tvoriť Váš web. V prípade akýchkoľvek otázok sa na nás obráťte. Radi Vám poskytneme bezplatnú konzultáciu a nasmerujeme Vás na tú správnu cestu.

Ísť späť

Ako na vlastný web: Čo by ste mali vedieť pred tým, než si dáte urobiť web?
  • MI:SU Design
  • BLOG
  • Ako na vlastný web: Čo by ste mali vedieť pred tým, než si dáte urobiť web?
Používame anonymizované súbory cookie, aby sme Vám poskytli najlepší zážitok z našej stránky a ochránili vaše osobné údaje. Ak budete pokračovať, povoľujete tým prijatie všetkých súborov cookie na stránke spoločnosti MI:SU Design.Viac informácii
OK